Det räcker nu

Bombningarna mot Gaza måste få ett stopp och jag lider med alla palestinier där borta. Jag kan inte ens ana hur svårt dom har det, jag kommer aldrig kunna förstå vilken känsla det är att det helt plötsligt kommer en bomb mitt under en vanlig dag. Det finns inte, för vi lever i sverige. Vi är trygga, vi förstår inte. Nu ska jag inte dra alla över en kam för vissa förstår väl bättre än mig. Men jag har inte tagit in det här än. Sverige förfinar nyheterna, det är därför vi svenskar inte förstår. Vi som aldrig har varit med om krig, på nyheterna visar dom inga bombningar, dom visar inga barn som går runt själv på gatan och gråter, dom visar inga människor som ligger med båda benen av blåsta lidandes, dom visar inte de riktiga konsekvenserna utav ett övervåld som detta. Det är därför vi inte förstår. Därför tycker jag att sverige borde börja göra det, få folk att fatta; Såhär ser det ut runt om i världen. Nu menar jag inte bara om Gaza. Jag menar; Vad som än händer, i vilket land som helst. Visa den riktiga verkligheten. Vi kan inte leva med halv blindhet längre. För det får inte folk att reagera och hjälpa till.

USA var i krig mot vietnam för länge sedan. Vet ni var det var som fick usa att dra tillbaka sina trupper? Verklighets baserade nyheter (nu säger jag inte att dom inte är det, men dom visar absolut inte den riktiga sidan utav det här) ! På den tiden fick man visa nyheter direkt från verkligheten utan att förfina skiten. Folk blev galna när dom såg nakna vietnamesiska barn springa runt med frätande ämnen på sina kroppar och skrika. Folk blev galna när dom såg medans som satt och åt middag i sina trygga amerikanska hem att barn skriker med sina döda föräldrar i famnen. Då började folk protestera, och USA var tvungna att dra.

Jag ber för alla offer i Gaza. Må Allah skydda er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test