Möte med Cherin

Hej allesammans. Har precis kommit hem från en lång kväll. Jag och mamma har nämligen varit på föreläsning och lyssnat på Cherin Awad som medverkade i Halal-tv. Hon var otroligt duktig och man fick sig en helt annan bild av henne. Jag tycker det är jätte bra att hon möter människor i kyrkan, för då vågar folk också möta henne och på så sätt också lyssna på sanningen bakom alla fördomar osv. Det är ju inte så troligt att en svensk gammal kvinna eller man ska åka till moskén för att lyssna på föreläsningar om islam.. Så det är jätte bra att hon kommer till dom om man säger så. Föreläsningen var iaf otroligt givande för både mig och mamma och Cherin var en väldigt fin människa..

Hon berättade om sitt liv och stannade upp då och då för att förklara olika saker sen lät hon oss ställa frågor. Det var många som var nyfikna och idag såg jag faktiskt ett fint Sverige. Jag är så van med alla bitter ****** som bara snackar en massa skit och har massa fördomar och jag har nästan bara sett sånna, men idag såg jag en helt annan sida som verkligen fick mig att ladda om och känna hopp. Det finns faktiskt människor som bryr sig och som vill lära sig. Helt otroligt.

Här är lite bilder..


Cherin


Jag och Cherin


Mamma och Cherin

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja michel, vad heter din systers blogg?

2009-04-23 @ 20:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test