Ännu ett svar

Hej Anonym. Jag tycker inte om när människor inte står för vilka dem är men anyway. Du ska veta att också männen inom islam ska täcka sin kropp. Kvinnan är en vacker skapelse. Syftet med slöjan är att inte bli dömd för sitt utseende. Jag tycker det är mer förtryck att en kvinna i dagens samhälle ska behöva plastikoperera sig, sminka sig, använda tighta kläder och se allmänt snygg ut varje dag för att bli respekterad i samhället. Jag tycker det är mer förtryck att tjejer inte längre har någon respekt för sin kropp och går ut nakna i princip för att få bekräftelse av andra människor dvs killar. Sjalen är ett skydd från omvärldens ögon, sjalen visar att man är en stolt muslim. Allah har sagt till både män och kvinnor att täcka sin kropp, mer än så tänker jag inte förklara. Sen ska du veta att det var Islam som införde rättigheter till kvinnor, innan islam kom var kvinnorna bara till för att föda barn & laga mat. Islam införde att kvinnor får arbeta, skaffa egna pengar, behålla sitt efternamn, göra vad hon vill, islam gav kvinnan & människan den fria viljan. Kanske visar du tacksamhet? 

Tycker du då också att en nunna som använder burka är förtryckt?

"Slöjan låter mig bilda en stabil och orubblig självkänsla, som ingen kan göra förtjänst på; Den är mödan värd”. Andy Khadija

Mvh Michelle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår, det var inte meningen att kritisera eller något utan mest konstruktivt.. Men det står i slöjan att man ska täcka sig för att inte få mäns uppmärksamhet. Varför dömmer dom ut alla män till odjur? Varför säger dom inte till männen att stanna hemma i sånna fall om dom inte klarar av att se en kvinna i lätta kläder? Varför måste vi kvinnor bära deras sexuella ansvar och täcka oss? Lika fel som jag tycker det är att sminka sig och klä upp sig för en mans skull, lika fel tycker jag att det är att täcka sig för någon annans skull.

2009-11-05 @ 16:41:41
Postat av: Michelle

Hej jag svarar snart på din kommentar!

2009-11-09 @ 22:24:05
URL: http://mishelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test