Fin historia

Denna hittade jag hos Bahlool. En väldigt bra blogg. Fin historia.

En  man gick till en frisör för att få sitt skägg ansat och sitt hår klippt. När frisören började arbeta på mannen, började de föra en diskussion. En massa olika ämnen kom på tal, däribland Gud och religion. Frisören sa, jag tror inte på att Gud existerar.

Varför säger du så, undrade kunden. Du behöver ju bara gå ut på gatan för att inse att Gud inte existerar, svarade frisören. Säg mig, skulle så många människor vara sjuka, om Gud existerade? Skulle det vara så många föräldralösa barn? Ifall Gud existerade, så skulle det inte finnas någon smärta eller något lidande. Jag kan inte tänka mig att det finns en kärleksfull Gud, som skulle tillåta det här. Kunden tänkte till lite, men ville inte starta en onödig diskussion. Frisören blev klar och kunden lämnade salongen.

När han just hade lämnat salongen så såg han en man utanför, han hade smutsigt hår och en vildvuxen skägg. Han såg verkligen smutsig ut och ovårdad. Kunden återgick tillbaka in i salongen och sade till frisören:

”Vet du vad? Frisörer finns inte!” Hur kan du säga något sådant, frågade frisören förvånad. Jag är ju här och jag är en frisör och jag arbetade just på dig. Nej!! Frisörer finns inte. Ifall en frisör existerade, så skulle det inte finnas folk med långt smutsigt hår och ovårdade skägg, som mannen utanför.

Ahhh, men frisörer existerar, det du talar om sker när folk inte kommer till mig, sade frisören. Precis!! Gud existerar också. Det är det här som sker när folk inte går till Honom och inte ser upp mot Honom för att få hjälp. Det är därför det finns så mycket smärta och lidande i världen.

Var välsignade och var en välsignelse till andra.

När vi människor inte efterlever Allahs regler och påbud, är det då så konstigt att vi beter oss som svin mot varandra? Är det då så konstigt att det är så mycket lidande och sorg? Vi följer ju inte Allahs påbud, hur ska vi då förvänta oss att det ska finnas godhet eller fred och välstånd på jorden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test