Hm

Jag tittar på Tyra Show. Har alltid förundrats över att hon verkar vara väldigt falsk. När jag satte på tvn sa hon "Idag gör vi ett program om hår". Jaha tänker jag då, viktigt ämne? Då handlade det om svarta barn som hatar sitt hår och vill se ut som vita och ha rakt hår utan afro hit och dit. Stackars barn tänker jag, vem har printat in det i deras huvuden. Samhället såklart, men också vissas föräldrar, att dem lägger in löshår och rakpermanentar med kemikalier på en tre årig flicka. Man blir ju lite pissed of på mammorna som inte förstår vilken påverkan det gör på barnen.

Men Tyra? Tyra av alla människor? Är hon rätt person att sitta och typ ge en indirekt utskällning till mammor när hon själv alltid har peruk med långt rakt hår, eller en peruk med långt hår och korkskruvar, löshår, rakpermanentning, you name it. Tyra är den som aldrig visar sitt riktiga hår - aldrig. Även när hon har stort 80-tals afro så är det också en peruk. Sen sitter hon och visar bilder från när hon var liten typ som att hon ville säga "titta, min mamma permanenta inte mitt hår när jag var liten iaf, suck on that you stupid parents".

Det fulaste är att i just detta program har hon inte någon peruk alls, just för att ingen ska kunna säga till henne "men du döljer också ditt riktiga hår", eller "är du en bra förebild när du själv sitter här med peruk". Istället har hon inbakade flätor - just för att inte visa sitt hår. Alltså försöker hon se så naturlig ut som möjligt bara för att hon vet att hon själv gör fel. Falsk eller vad tycker ni?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Test